armoede door rijkdom

ik geloof niet in amoede in nederland qua geld, mede door eigen ervaring.

in nederland zijn er zoveel potjes en mogelijkheden om voor weinig veel te doen.

als je hulpbehoevend bent is dat natuurlijk wat anders , erg laf om juist daar altijd weer geld weg te trekken.

vooral omdat er in nederland meer dan genoeg is.

meer dan genoeg.

geld verdamt niet

echte armoede is er  ook  meer dan genoeg

ik doe er al jaren over om van al mijn rotzooi af te komen en nog altijd heb ik te veel.

net genoeg zou prima zijn , veel dingen met meerdere functies .

zo weinig mogelijk eigenlijk nog beter.

heerlijk niks hebben wat een vrijheid!!! ondekt toen ik ook even echt niks meer had.

nou ja een plastic tasje en 2 euro.

maar als je weinig hebt vinden mensen je zielig, dan zeggen ze; ach die arme die heeft niks.

en dan komen ze met spullen aan.

zelfs al eens iemand gehad die geld achter liet….ach ja

veel geld heb ik , maar ook veel spullen.

geld neemt tenminste niet zoveel plaats in.

alleen een plat pasje en wat cijfers op een scherm.

eigenlijk neemt het helemaal geen plaats in, want die portemonnee waar het pasje inzit en het scherm waar die cijfers opstaan had je toch al.

is het eigenlijk haalbaar veel geld en weinig spullen?

als je eigenlijk niks nodig hebt omdat alles er al is,  in overvloed

wat moet je dan nog met geld anders dan je kont ermee afvegen.

eerst even proeven misschien.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

